۳ ترند جهانی که بر رشد اپلیکیشنهای فینتک اثیر میگذارند!
دیجیتالی شدن بانکداری و سرمایهگذاری روز به روز گستردهتر میشود و در این زمینه نمیتوان تاثیرگذاری تلفنهای همراه را نادیده گرفت. تنها با چند کلیک در اپلیکیشنهای فینتک (فناوری مالی) میتوانید موجودیها را بررسی کنید، قبضها را پرداخت نمایید، سرمایهگذاری انجام دهید یا برای کسی پول بفرستید.
دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ
اگرچه استفاده از اپلیکیشنهای مالی هنوز با اقبال حداکثری مواجه نشده زیرا بسیاری افراد ترجیح میدهند به شعب مراجعه کنند و یا از تجربیات کاربری در دسکتاپ استفاده نمایند. اما از زمان شیوع پاندمی در جهان، دستگاههای هوشمند به عنوان ابزاری برای ارتباط با جهان فراگیرتر شدند. کووید ۱۹ به دلیل اصلی برای ترند شدن مکالمات در باب رشد اپلیکیشنهای فینتک و ریتنشن تبدیل شد.
در این مطلب ترندهایی که میتواند برای بازاریابان اپلیکیشنهای فینتک در موبایل حائز اهمیت باشد، شرح داده میشود.
پاندمی نحوه انجام کارهای بانکی را تغییر دادتا پیش از همهگیری، مراجعه حضوری به شعبههای بانکی محبوبترین راه مورد استفاده افراد در انجام کارهای بانکی بود. طبق مطالعات (از J.D. Power) انجام شده بر روی رضایت از بانکداری در سال ۲۰۲۰ در آمریکا، ۵۲٪ از مشتریان بانکی به شعبه وابسته بودند. این دستهبندی به این معناست که یا منحصرا به شعبهها مراجعه میکردند و یا کارشان را بهصورت ترکیبی از طریق کانالهای دیجیتالی و حضوری انجام میدادند.
با ایجاد محدودیت در ساعات دسترسی به بانکها و نگرانی از حضور در اماکن عمومی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، استفاده از اپلیکیشنهای دیجیتال نه تنها به گزینهای مطلوب، بلکه به گزینهای ضروری تبدیل شد.
پاندمی، استفاده از اپلیکیشنهای فینتک را افزایش دادگزارش فایننس موبایل در سال ۲۰۲۰، رشد استفاده از اپلیکیشنهای فینتک را تایید میکند. تعداد استفاده از این برنامهها بهطور میانگین تا ۴۹٪ افزایش یافته و در این رشد، کشورهای ژاپن، آلمان، ترکیه، آمریکا و انگلیس پیشرو هستند. نظرسنجی دیگری نیز نشان داد که ۴۴٪ از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال، پس از همهگیر شدن ویروس کووید برای نخستین بار اقدام به ثبت نام در برنامههای بانکداری موبایل کردهاند.
آیا مصرفکنندگان از پرداختهای موبایلی بیشتر استفاده میکنند؟نقطه قوت اپلیکیشنهای پرداخت، راحتی استفاده از آنهاست. استفاده از پیپال برای فرستادن پول، آسانتر از مراجعه به ATM یا نوشتن چک است. طبق مطالعه Federal Reserve در سال ۲۰۱۹، تا پیش از پاندمی ۵۰٪ از مصرفکنندگان دست کم یک اپلیکیشن پرداخت در موبایل داشتهاند.
سبک زندگی بدون نیاز به پول نقد برای نسلهای جوانتر یک ذهنیت قوی برای آینده است اما پس از شیوع ویروس همهگیر، تغییر زندگی به این سبک، عقلانیتر و دلایل آن محکمتر شد. این مدل علاوه بر راحتی، امنتر نیز است. پس از پاندمی کرونا استفاده از اپلیکیشنهای بانکی تا ۲۶٪ افزایش یافت.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید و فروش خود را چندین برابر کنید.مصرفکنندگان اپلیکیشنهای فینتکجمعیت بزرگسال، پذیرای فناوری اپلیکیشنهای فینتک شدندقبل از پاندمی، افراد بالای ۵۰ سال نسبت به استفاده از اپلیکیشنهای مالی مردد بودند اما این موضوع پس از شیوع جهانی ویروس، به شکل چشمگیری تغییر کرد. یک نظرسنجی از تعدادی افراد نشان داد، انجام فعالیتهای آنلاین در اشخاص سالخورده بیشتر شده؛ ۷۷٪ از پاسخدهندگان این نظرسنجی تایید کردند که برای انجام تراکشهای مالی یا پرداخت قبض از کانالهای دیجیتال استفاده میکنند.
در کالج تپسل بخوانید! تبلیغات برای شما مثل زهر است !! اگر ...اپلیکیشنهای مالی پیش از کووید تا حدی از این جمعیت غافل بودهاند اما اکنون برای افزایش فشار به آنها برای تبدیل شدن این مشتریان به کاربران این اپلیکیشنها دلیل محکمی وجود دارد.
چند نکته:
اپلیکیشنهای موبایل دیگر برای فعالیتهای مالی ابزاری ضروی محسوب میشوند.تمامی نسلها از موبایل استفاده میکنند.هرچه پیش میرود عدم استفاده از پول نقد فراگیرتر میشود.
چگونه میتوان از قدرت ترندها برای جذب کاربران تازه و حفظ آنها استفاده کرد؟برای بهبود رتبه اپلیکیشن از CPI (هزینه به ازای هر بار نصب) استفاده کنید زیرا میتواند منجر به دیده شدن بیشتر اپلیکیشن در اپاستور و افزایش تعداد نصبهای ارگانیک شود.به منظور برقراری تعامل بیشتر و یادآوری امکانات اپلیکیشن خود به کاربران، استفاده از کمپینهای CPE (هزینه در ازای تعامل) را در نظر بگیرید.
فرآیند دموکراتیکسازی اپلیکیشنهای سرمایهگذاری، تجارت را قابل دسترستر میکنداپلیکیشنهای فینتکاکنون هرکسی میتواند با کمترین هزینه، تجارت خود را در اپلیکیشنهای سرمایهگذاری شروع کند. صاحبان این اپها تمام تلاش خود را کردند تا فرآیند آشنایی شفاف و مستقیمی برای برنامهها ارائه دهند. این اپها مبلغی بالاتر از هفت رقم را برای سرمایهگذاری نمیپذیرند. هدف آنها افراد عادی است و میخواهند به عنوان سرمایهگذار در این افراد اعتماد ایجاد کنند. این برنامهها در سال ۲۰۲۰ دومین مقام در سرعت پیشرفت را داشته و طی ۶ ماه نخست سال، ۸۸٪ رشد کردهاند.
چند نکته:
امروزه بیشتر از هر زمان دیگری امکان سرمایهگذاری برای همه افراد فراهم است.مصرفکنندگان به اپلیکیشنهای سرمایهگذاری اعتماد دارند و از سادگی استفاده از آن قدردانی میکنند.
چگونه میتوان از قدرت ترندها برای جذب کاربران تازه و حفظ آنها استفاده کرد؟برای هدف قرار دادن مصرفکنندگانی که در جستجوی راههای ساده برای خرید و تجارت هستند، در حوزه سرمایهگذاری و موضوعات پایهای مرتبط با آن، با واژههای کلیدی، تبلیغاتِ مداوم راهاندازی کنید.برای تبدیل افراد {به مشتری} در طی ثبت نام یا اولین سپردهگذاری، از تبلیغات CPE استفاده کنید.برای کمپینهای مبتنی بر عملکرد اینفلوئنسری در شبکههای اجتماعی گزینههایی پیدا کنید که بتواند جامعه اصلی هدف شما را به تجارت ترغیب کند.
تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن کافه بازار!تبیغات ویدئویی کافه بازار به شما کمک میکند تا کمپین تبلیغات ویدئویی خود را به 40+ میلیون کاربر اپلیکیشن بازار نمایش دهید و آگاهی از برند و تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.
اپلیکیشنهای فینتک بر روی تجربه کاربر (UX) و ارتقای ویژگیها، سرمایهگذاری زیادی کردندسرمایهگذاری اپلیکیشنهای فینتک بر روی UXموسسات بزرگ مالی از سالها پیش اپلیکیشنهایی برای کاربران خود ارائه دادهاند اما این تجربه بیکموکاست نبوده است. علاوه بر این، قابلیت اپلیکیشنها در مقایسه با ورود به سیستم بانکی از طریق بروزر دسکتاپ ناقص بوده. ۶ بانک بزرگ جهان بر روی طراحی تجربه کاربری (UX) سرمایهگذاری زیادی کردند. آنها تیمهای بزرگی از طراحی UX، توسعهدهندگان موبایل و استراتژیستهای محتوا دارند که پیوسته بر روی بهبود و پیشرفت محصولات دیجیتال آنها کار میکنند.
در کالج تپسل بخوانید! ۶ شاخص تحلیل وب سایت که بازاریابان مهم میپندارندطبق گزارشها (J.D. Power Report) این سرمایهگذاری نتیجه داد و ۴۹٪ از مشتریان این ۶ موسسه بزرگ به سطح بالایی از تعامل دیجیتالی رسیدند. مضاف بر آن ۳۰٪ از مشتریان بانکی اکنون دیگر فقط از کانالهای دیجیتال استفاده کرده و دیگر به شعبه مراجعه نمیکنند.
وقتی UX یا همان تجربه کاربر خوب باشد یعنی مصرفکنندگان میتوانند به راحتی با استفاده از دستگاههای تلفن همراه خود هر کار مالی که داشته باشند را انجام دهند. همچنین امکان پرداخت پول و انتقالات مالی آنلاین بین موسسات مختلف، به تسهیل کارها بسیار کمک میکند.
اپلیکیشنهای بانکی تمامی حسابها را در یک نمای مرتب به شما نمایش میدهند. پس از ورود به برنامه میتوانید مبالغ پسانداز، سرمایهگذاری، جزییات حسابهای بسته شده، وامها و… را یکجا ببینید. اما این برنامهها بهطور ناگهانی به این سطح از امکانات و ارائه خدمات نرسیدند. آنها باید میتوانستند درخوستهای کاربران خود را اجرا نمایند و در این راه، جویای نیازهای کاربران شدند و به خواستههای آنان توجه کردند تا در نهایت بتوانند این نیازها را برآورده کنند.
چند نکته:
تجربه کاربر (UX) و ویژگیها، در رضایت کاربران و استفاده طولانیمدت از برنامه نقش مهمی دارند.برای ایجاد و بهبود بهینهترین تجربیات در استفاده از اپلیکیشن، بازخورد کاربران بسیار مهم است.اپلیکیشنها برای آنکه همیشه در رقابت باقی بمانند، باید بهطور مداوم در مسیر ارتقا قرار بگیرند.
چگونه میتوان از قدرت ترندها برای جذب کاربران تازه و حفظ آنها استفاده کرد؟استفاده از تبلیغات بدون پاداش را که باعث بهبود عملکرد میشوند و رسیدگی به کاستیها را آسان میکنند، امتحان کنید.برای جذب کاربران کانالهای دیگر منحصرا از کمپینهای CPI استفاده کنید.
برای تقویت اپلیکیشنهای فینتک خود از ترندهای نامبرده شده استفاده کنیددنیای فینتک (فناوری مالی) رو به پیشرفت است. برای اپلیکیشنها فرصتهای زیادی وجود دارد که کاربران تازه جذب کنند و آنها را در تعامل نگه دارند. اگر صاحب اپلیکیشن هستید میتوانید با کمک متخصصین این صنعت، به اهداف خود در این زمینه دست یابید و در این راه، برای خود استراتژیهای کاربردی تعریف کنید.
منبع: تپسل
- ۰۰/۰۶/۲۵