دیحیتال مارکتینگ همراه با عادل طالبی

در اینجا درباره موضوعات مورد توجهم در حوزه دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین خواهم نوشت.

دیحیتال مارکتینگ همراه با عادل طالبی

در اینجا درباره موضوعات مورد توجهم در حوزه دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین خواهم نوشت.

من، عادل طالبی، با سال‌ها تجربه در حوزه کسب و کارهای آنلاین، این روزها، در کنار کار اصلی‌ام، تدوین استراتژی‌های ورود به بازار برای کسب و کارهای اینترنتی، سعی می‌کنم تجربیاتی را که در مسیری چند ساله به دست آورده‌ام، با شما به اشتراک بپذارم.

  • ۰
  • ۰

چگونه در پاندمی ویروس کرونا کسب‌وکار خود را توسعه دهیم؟

تاریخ هرگز دسامبر 2019 و آغاز شیوع ویروس کرونا در ووهان چین را فراموش نخواهد کرد. این ویروس به سرعت در سراسر جهان انتشار پیدا کرد و علیرغم همه پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در دانش و تکنولوژی اتفاق افتاده است هنوز و پس از گذشت حدود یک سال درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. در این دوره پاندمی، بسیاری از کشورها ناگریز اقدام به قرنطینه و اعمال محدودیت‌های مختلفی جهت جلوگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کردند. به همین دلیل آسیب‌های زیادی به برخی از کسب‌وکارها وارد شد. اما همین مسئله زمینه‌ساز رشد هم بوده است.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دلایلی مانند ترجیح افراد به ماندن در خانه و خروج کمتر از منزل، مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌ها، دورکاری تعداد زیادی از کارمندها، برقراری ارتباط به صورت مجازی، آنلاین شدن بسیاری از دوره‌ها و سمینارها، افزایش میزان خرید آنلاین و بسیاری از موارد دیگر موجب رشد چشمگیر فعالیت بر بستر فضای آنلاین شده است.

آمار رشد برخی از کسب‌وکارها در دوران کرونابسیاری از شرکت‌ها سود سرشاری از فعالیت‌های دیجیتال خود در زمان پاندمی داشته‌اند. موارد زیر نمونه‌هایی از شرکت‌هایی هستند که 

دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ

در دوران ویروس کرونا توانسته‌اند رشد داشته باشند:
شرکت آمازون رشد 4 درصدی را تجربه کرده است و میزان ثروت آن ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافته و برای پاسخگویی به سفارشات آنلاین حدود صد هزار نیروی جدید جذب کرده است!شبکه اینترنتی نتفیلیکس نیز در سه ماهه اول امسال 183 ملیون کاربر جدید از سراسر دنیا داشته است که در مقایسه با سال قبل افزایش 23 درصدی داشته است.طبق گزارش شرکت Adobe فایل‌های استفاده شده با فرمت PDF نسبت به بازه زمانی سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است!اپلیکیشن زوم نیز در ماه آوریل و به دلیل افزایش برگزاری کنفرانس‌های آنلاین به رکورد استفاده 300 ملیون نفر در یک روز رسیده است. سود بدست آمده این شرکت نسبت به سال گذشته 169% افزایش یافته است.چگونه در پاندمی ویروس کرونا کسب‌وکار خود را توسعه دهیم؟با توجه به تعطیل شدن بسیاری از کسب‌و‌کارها، رفتار مشتریان هم تغییر زیادی داشته است. درآمدها کاهش یافته و اوقات فراغت و مصرف اینترنت افزایش یافته است. این اتفاقات باعث شد، که مخاطبان بالقوه زیادی به فضای دیجیتال اضافه شوند.

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال

که برای جذب آن‌ها نیاز به استراتژی مناسب و برنامه ریزی درست است.
بسیاری از افرادی که علاقه و آشنایی زیادی با پلتفرم‌های آنلاین نداشته‌اند اما با توجه به شرایط پیش آمده ناگزیر به استفاده از آن‌ها شده‌اند. این مسئله تقاضا برای مواردی مانند درخواست eBook، کارگاه و دوره‌های آموزشی آنلاین، خرید آنلاین، پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال، اپلیکیشن‌های تماس تصویری و گروهی، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ورزشی، نکات تغذیه و سلامتی، محتوا انگیزشی، بازی و سرگرمی، دستور غذاهای خانگی ، نگهداری گل و گیاه و لوازم مرتبط با آن، در خواست لباس راحتی و بسیاری از موارد دیگر را با افزایش چشمگیری مواجه کرده است. این تقاضا فرصت بی‌نظیری پیش‌روی همه کسانی که به دنبال رشد و پیشرفت هستند گذاشته است.
در کالج تپسل بخوانید!  نقش سلفی در بازاریابیشما نیز با چند اقدام ساده می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و به یک کسب و کار آنلاین تبدیل شوید. در ادامه به بیان این موارد می‌پردازیم.

دوره بازاریابی اینترنتی



مدیااد، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را در معتبرترین وب‌سایت‌های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید و فروش خود را چندین برابر کنید.نوشتن بیزینس پلن برای دوران کرونا1. بیزینس پلن داشته باشیدبا نوشتن بیزینس پلن یک چشم انداز برای فعالیت کسب‌وکار خود در فضای آنلاین تعریف می‌کنید؛ هدف‌ها و استراتژی‌ها را مشخص کرده و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید؛ منابع و هزینه‌های پیش رو و میزان درآمد و سود مورد انتظار را پیش‌بینی می‌کنید؛ مخاطبان هدف را شناسایی کرده و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها را می‌شناسید؛ الویت‌ها را پیدا می‌کنید؛ وظایف و مسئولیت‌های مشخص می‌شود و همچنین فعالیت‌های آتی را طرح ریزی کرده و بودجه‌بندی را در نظر می‌گیرید. حالا یک دید کلی از آنچه که مد نظر شماست و برای رسیدن به اهداف مشخص شده باید انجام دهید، را دارید.
استفاده از پلتفرم های آنلاین در دوران کرونا2. از انواع پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنیدشما می‌توانید از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین مثل دیجیکالا در نمونه‌های ایرانی و آمازون در نمونه‌های خارجی استفاده کنید یا سایت فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و در ساده‌ترین حالت از شبکه‌های اجتماعی برای شروع فروش محصولات استفاده کنید. با کمی تحقیق و توجه به اندازه کسب‌و‌کار و بودجه‌ای که برای شروع در نظر گرفته‌اید، گزینه مناسب خود را پیدا کنید. با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین به مشتریان خود این فرصت را می‌دهید تا در هر زمان و هر مکانی امکان خرید محصولات شما را داشته باشند و به مراجعه حضوری نیازی نباشد. همچنین شما می‌توانید هزینه‌های اجاره و خرید فروشگاه، هزینه‌های پرداختی به فروشنده‌ها و دیگر هزینه‌های جانبی یک فروشگاه فیزیکی را کاهش داده و از آن برای گسترش کسب‌و‌کار خود استفاده کنید.

آموزش بازاریابی دیجیتال


تولید محتوا در دوران کرونا
تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن کافه بازار!تبیغات ویدئویی کافه بازار به شما کمک می‌کند تا کمپین تبلیغات ویدئویی خود را به 40+ میلیون کاربر اپلیکیشن بازار نمایش دهید و آگاهی از برند و تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.
3. تولید محتوا را جدی بگیریدمحتوای مناسب یکی از مهم‌ترین ارکان فروش آنلاین است. سعی کنید عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت از محصول تهیه کنید و توضیحات کاملی برای محصول ارائه دهید. مقالات متعدی در خصوص کاربردهای محصول و هر آنچه که مربوط به صنعت و محصول شما است، آماده کنید. با محتوای مناسب، شما زمینه اعتماد مشتریان خود را فراهم کرده و آن‌ها را جذب کسب‌و‌کار و محصولات یا خدمات خود می‌کنید. اگر مشتریان شما از محتوا استفاده کرده و آن را به اشتراک بگذارند، امکان جذب مخاطب جدید نیز برای شما فراهم می‌شود. تولید محتوا به بهبود سئو سایت شما نیز کمک زیادی کرده و باعث می‌شود افرادی که در جست‌و‌جوی خدمت یا محصول شما هستند، راحت‌تر شما را پیدا کنند.
در کالج تپسل بخوانید!  چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم؟تبلیغات آنلاین در دوران کرونا4. تبلیغات آنلاین را فراموش نکنیدتبیلغ برای هر کسب‌و‌کاری ضروری است. حال که شما در فضای آنلاین شروع به فعالیت کرده‌اید امکان استفاده گسترده از انواع تبلیغات در این فضا را دارید. یک پلن تبلیغاتی طراحی کنید. در صورتی که شناخت کافی در این حوزه ندارید با کمک ادنتورک‌های معتبری مثل تپسل و مدیااد می‌توانید یک پلن تبلیغاتی متناسب با نیاز و بودجه خود داشته باشید. استفاده از انواع تبلیغات بنری، درون‌اپلیکیشن، همسان، ویدیویی، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و … می‌توانید تاثیر به‌سزایی بر فروش یا سایر اهدافی که در نظر دارید، داشته باشد. مزیت تبلیغات آنلاین این است که با هر بودجه‌ای قابل اجرا است و برای شروع نیاز به بودجه هنگفتی ندارید. همچنین به دلیل قابلیت در نظر گرفتن KPI‌های دقیق، قابل سنجش نیز است.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ


بهینه‌سازی کنید.5. بهینه‌سازی کنیددر نهایت پس از گذشت زمان و شروع فعالیت در حوزه دیجیتال، شما اطلاعات ارزشمندی کسب می‌کنید که با استفاده از این اطلاعات می‌توانید برنامه‌های خود را بازبینی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. با این اطلاعات می‌توانید برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه یعنی نرخ پول به دست آمده نسبت به پول سرمایه‌گذاری شده (Return on Investment که به اختصار ROI خوانده می‌شود)، برنامه‌ریزی کنید.

دوره مجازی دیجیتال مارکتینگ

با بررسی عملکرد خود می‌توانید ارزش بیشتری خلق کنید و هزینه‌ها را کاهش دهید. بهترین روش‌های تولید، تبلیغات، حمل‌و‌نقل، نیروی انسانی و هر آنچه که مربوط به کسب‌و‌کار شما است را در نظر بگیرید.

منبع: تپسل

 

 

  • ۰۰/۰۶/۲۷
  • عادل طالبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی