بهترین تکنیک های بازاریابی و فروش
در این مقاله قرار است چند مورد از رایجترین و محبوبترین تکنیکهای بازاریابی و فروش را با هم بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
بهترین روشهای فروش و بازاریابی چیست؟ اگر واقعاً می خواهید نحوه فروش خود را بهبود ببخشید، به دنبال بهترین روشهای فروش نباشید.
هر روش درست و اصولی بر اساس تجربه شخصی، فرهنگ عامیانه و ...میتواند بهترین روش باشد. هنگامی که تصمیم میگیرید بهترین روش ها را انتخاب کنید ، ممکن است از محبوبترین روش استفاده کنید، اما لزوما محبوبترین روشها برای کسب و کار شما بهترین روش نخواهند بود.
ممکن است سالها طول بکشد تا چیزی را به عنوان بهترین روش شناسایی کنید. به هر حال بهتر است سعی کنید بهترین تکنیکهای بازاریابی و فروش را با توجه به کسب و کار خود و پرسونای مخاطبین خود شناسایی و استفاده کنید. با این حال در این مقاله قرار است چند مورد از رایجترین و محبوبترین تکنیکهای بازاریابی و فروش را با هم بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
معرفی بهترین تکنیکهای فروش
تکنیک فروش توسط فروشنده یا تیم فروش مورد استفاده قرار گرفته و باعث افزایش فروش محصول یا خدمات میشود. روشهای فروش مختلفی وجود دارد و هر کسب و کار با توجه به مشتریان خود باید بهترین تکنیک یا تکنیکهای فروش را برای خود انتخاب کند. در ادامه برخی از روشها را معرفی میکنیم.
تکنیک فروش اسپین
اساس این تکنیک طرح پرسش است. اما باید پرسشها به درستی مطرح شود زیرا سوال اشتباه میتواند فروش را کم کند.
شما میتوانید با درک موقعیت مشتری و هدف او سوالاتی را مطرح کنید.
به طرح سوالاتی بپردازید که بتوانید از مشکلات مشتریان خود مطلع شده و بتوانید آنها را حل کنید.
سوالاتی را که بر نتایج منفی مشکلات تمرکز دارند مطرح کنید.
سوالاتی را که بر حل مشکلات و نحوه حل مشکلات تمرکز دارند مطرح کنید.
طرح این سوالات و پاسخ درست به آنها کمک میکند نیازهای مشتری را درک کرده و به خوبی به مشتریان خود کمک کنید. به علاوه هنگام طرح سوالات مشابه از سمت مشتریان پاسخهای مناسبی برای آنها داشته باشید.
تکنیک فروش اسنپ
زمانی که مشتری در بین حجم زیادی از اطلاعات فروشندگان حرفهای قرار بگیرد قطعا احساس خوبی نخواهد داشت. تکنیک اسنپ به این صورت است که :
فروشنده باید اطلاعات درست را با کلمات ساده ( بدون کلمات اغراق آمیز، بدون اصرار) به خریدار در زمان درست ارائه دهد در غیر اینصورت مشتری تصور میکند وقتش تلف شده است.
هر زمان مشتری با فروشنده صحبت کرد فروشنده باید به دقت شنونده نارضایتیها و ... و بوده و ارزش محصولات خود را با کلمات درست ارائه دهد.
فروشنده باید اطلاعات کاملی از بازار رقبا داشته باشد تا زمانی که خریدار هنگام انتخاب میخواهد ریسک را به حداقل برساند، به مشتری برای تصمیم گیری کمک کند.
ارزشمند بودن، همسو بودن و توجه به اولویتهای مشتری از سایر ویژگیهای تکنیک فروش اسنپ است.
تکنیک فروش چالشگر
با این که مشتریان پرمشغله هستند اما آگاه هستند. به همین دلیل فروشندهای موفق است که بتواند رابطه خوبی با مشتریان ایجاد کند. در این تکنیک فروشنده باید بتواند برای مشتریان آگاه و چالشگر خود :
اطلاعات درست، جذاب اما جدیدی ارائه دهد که خود مشتری نیز آنها را نمیداند. این اطلاعات باید در راستای نیازهای مشتری باشد.
فروشنده باید با هر شخص متناسب با هدف و نیازهای همان شخص صحبت کند.
در انتها برای کنترل بر مذاکره، زمانی که مشتری بیمیل است. فروشنده باید جهت مذاکره را از قیمت به سمت ارزشها برده و کنترل مذاکره را در دست داشته باشد.
تکتیک فورش سندلر
فروشندگی کار سختی است. بخصوص وقتی که فروشنده باید محصول یا خدمتی را بفروشد بدون اینکه نشان دهد سعی بر فروختن آن دارد. در تکنیک سندلر فروشنده باید خود را یک منبع قابل اعتماد برای به خریدار نشان دهد. در این روش فروشنده باید:
مشکلات فنی را پیدا کرده و برای خریدار شرح دهد.
البته خریدار فقط با این مشکلات فنی ترغیب نشده و باید به بیان رفع مشکلات مالی نیز بپردازید.
سعی کنید به بررسی مشکلات از نظر خریدار پرداخته و به علاقهمندیهای او نیز توجه کنید.
معرفی بهترین تکنیکهای بازاریابی
بازاریابی به روشهای جذب مخاطب گفته میشود. میتوان گفت فروش زیرشاخه بازاریابی است. در ادامه محبوبترین روشهای بازاریابی دیجیتال را بررسی میکنیم. اما قبل از ان یک تعریف از بازاریابی دیجیتال به نقل از مقاله آموزش بازاریابی دیجیتال آکادمی اینفوگرام ارائه میدهیم : دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، شامل هرگونه تکنیک، استراتژی و روش بازاریابی میشود که در آن برای رسیدن به مشتری بالقوه و جذب او، احتیاج به یک دستگاه دیجیتال مثل موبایل و کامپیوتر باشد. بسیاری شرط وجود اینترنت را هم برای دوره دیجیتال مارکتینگ ضروری میدانند، اما بازاریابی دیجیتال، در موارد محدودی بدون اینترنت هم میتواند کار خود را انجام بدهد، هرچند تعداد این روشها بسیار کم است و اکثر استراتژیها و زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ وابسته به اینترنت هستند.
4غ565
بازاریابی محتوایی
در این نوع بازاریابی کسب و کار سعی میکند با اشتراک گذاری انواع محتوای متنی، تصویری، ویدئویی که جذاب و سرگرم کننده و در عین حال مفید بوده مخاطبان را به مشتری تبدیل کند. در این نوع بازاریابی مخاطبان وادار به خرید نمیشوند بلکه با محتوای ارزشمند و کسب آگاهی خود به خرید تمایل پیدا میکنند.
بازاریابی با شبکههای اجتماعی
در بازاریابی شبکههای اجتماعی، از انواع شبکههای اجتماعی برای برندسازی، جذب مخاطب، افزایش فروش، تبلیغات و ... استفاده میشود. در واقع شبکههای اجتماعی کانالهای انتشار انواع محتوا و تعامل با کاربران، اجرای کمپینها و آنالیز رفتار کاربران و نتایج کمپینهاست. بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی به کمک موتورهای جستجو
بازاریابی به کمک موتورهای جستجو از دو روش تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) استفاده میکند. این روش یکی از راههای افزایش فروش است که در مقاله آموزش فروش آنلاین اینفوگرام معرفی شده است.
برای این روش کسب و کار شما باید سایت داشته باشد. در روش SEM سایت شما به ازای پرداخت پول در لینکهای اول موتورجستجو یا سایتهای مرتبط برای مخاطبان نمایش داده میشود. دورره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ
در روش SEO شما باید با تولید محتوا، لینک سازی و ... رتبه خوبی کسب کرده و بین چند لینک صفحه اول جستجوگر باشید تا مخاطبان با کسب و کار شما آشنا شوند.
کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه بهترین تکنیکهای بازاریابی و فروش را برایتان معرفی کنیم. بازاریابی با فروش کاملا متفاوت است. در مقالهای از اینفوگرام درباره آموزش مارکتینگ میخوانیم: بسیاری از مردم بازاریابی و فروش را معادل هم میدانند و تصور میکنند که هدف نهایی بازاریابی، افزایش فروش است. در حالی که دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال دنیایی بسیار گستردهتر دارد و فروش، تنها با قسمتی از این دنیا همپوشانی خواهد داشت. بازاریابی اهداف بسیاری دارد و از جنبهّهای مختلف به تعامل با مشتری و مخاطب میپردازد، در حالی که فروش تنها بر فروش خدمت و محصول و ایجاد تراکنش مالی تمرکز میکند. تفاوت دیگر بازاریابی و فروش در فرایند آنها نهفته است. فروش معمولا یک فرایند خطی با یک نقطه شروع و پایان است، در حالی که بازاریابی مخصوصا مدلهای جدیدتر آن، چرخهای هستند که دائم تکرار میشوند."
منبع: ایلنا
- ۰۰/۰۷/۲۸