ترفندهای تبلیغ در گوگل
تبلیغات گوگل ادز که سابقاً با تبلیغات گوگل ادوردز شناخته میشد، یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین و معرفی برند و در نتیجه افزایش فروش است. این پلتفرم، بخش بزرگی از دنیای دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داده است. در هر دقیقه حدود ۲٫۳ میلیون جستوجو در گوگل انجام میشود که در اکثر صفحات نتایج آنها تبلیغات گوگلی نمایش داده میشوند. همچنین پس از افتتاح حساب شما می توانید با خدمات افراک شارژ حساب گوگل ادز اکانت خود را شارژ کنید. دوره دیجیتال مارکتینگ
تبلیغ در گوگل چیست؟
پیش از آشنا شدن با نحوه تبلیغ در گوگل ، ابتدا بهتر است بیشتر با تبلیغات گوگل ادز آشنا شویم. گوگل ادز یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان پلتفرمی جهت تبلیغ آنلاین در فضای اینترنت از آن استفاده میشود. از گذشته تا کنون بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار میکنند، در سراسر جهان از تبلیغات کلیکی گوگل برای تبلیغاتشان استفاده میکنند. تقریباً میتوان گفت موفقیت در گوگل به طور عمده به نحوه تبلیغ در گوگل ادز بستگی دارد. گوگل ادز به شما این امکان را میدهد تا محصولات و خدماتتان را در اختیار مخاطبین موردعلاقهتان قرار دهید. آموزش بازاریابی دیجیتال
برای تبلیغ در گوگل از این طریق، میتوان از دو روش مختلف استفاده کرد. تبلیغ در شبکه جستوجوی گوگل و تبلیغ نمایشی.
تبلیغ در شبکه جستوجوی به نوعی همان تبلیغ کلیکی است. به این معنا که تبلیغکننده با در نظر گرفتن بودجهای برای هزینه به ازای هر کلیک، کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارش را تعیین میکند، تا توسط ابزار سرچ گوگل به کاربران پیشنهاد داده شود. به زبان ساده شما مبلغی را به گوگل میدهید تا هر زمان که کاربری در مورد محصول یا خدمات مرتبط با کسبوکار شما جستوجو کرد، سایت شما را نشان دهد. این هزینه برای جایگاه شما نیست. چرا که گوگل شما را در صفحه اول قرار میدهد؛ اما به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی مانند خرید، مقدار هزینه مشخصی میپردازید. بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ
اغلب افراد زمانی که میخواهند چیزی را در گوگل جستوجو کنند از لینک های واقع در صفحه اول نتایج جستوجوی گوگل استفاده میکنند؛ بنابراین گوگل سایت شما را به ازای هزینهای که پرداخته اید در مدت زمانی که میخواهید در صفحه اول نمایش میدهد.
سئو صفحات در گوگل
ترفندها و نحوه تبلیغات در گوگل
گوگل ادز پلتفرمی بینظیر برای تبلیغات در گوگل است؛ هرچند این پلتفرم پیچیدگیهای خودش را دارد که برای گرفتن بهترین نتیجه از آن، باید با آنها آشنا باشید. بنابراین، در این قسمت با ترفندها و نحوه تبلیغ در گوگل بیشتر آشنا میشویم. دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال
ترفندهایی که در ادامه میآید، حاصل تجربه افراک در راهاندازی و بهینهسازی کمپینهای تبلیغ در گوگل است. با استفاده از این ترفندها، ضمن آشنایی و بهبود نحوه تبلیغ در گوگل ، میتوانید در هزینه و وقت خود به میزان زیادی صرفهجویی کنید.
۱. تنظیمات کمپین خود را بررسی کنید
. از اسمهای بامعنا برای کمپینهای خود استفاده کنید.
. کمپینهای شبکه جستوجو و شبکه نمایش را یکجا قرار ندهید.
. تبلیغات متنی و تصویری را یکجا قرار ندهید. هر نوع تبلیغ به صورت جداگانه بازدهی دارد و تحلیل صحیح کمپینهای مختلط تقریبا غیرممکن است.
. از هدفگیری مکان و مخاطبان به صورت بهینه استفاده کنید.
. با توجه به تحلیل کارکرد کمپین خود، تنها زمانی که نیاز بود بودجه کمپین را افزایش دهید.
۲. از کلمات کلیدی به صورت اصولی استفاده کنید
. به صورت پیوسته درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلمات کلیدی جدید به کمپین خود اضافه کنید.
. کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید.
. ترکیبها و حالتهای متفاوت کلمات و عبارتها را در نظر بگیرید.
. کلمات کلیدی که برای شما نتیجه دلخواه به همراه نداشتهاند را حذف کنید.
۳. از متن تبلیغ خود بیشترین بهره را ببرید
. مرتبط بودن متن تبلیغ نقشی اساسی در موفقیت کمپین تبلیغ شما ایفا میکند. بنابراین سعی کنید متن تبلیغ شما تا حد ممکن جذاب باشد.
. خجالتی نباشید! از کاربران بخواهید اقدامی انجام دهند. قدرت فراخوان اقدام (call to action) را دست کم نگیرید.
. از کلمات کلیدی در متن تبلیغ خود استفاده کنید.
۴. نکاتی که هنگام ساخت ادگروپ جدید باید در نظر بگیرید
. کلمات کلیدی:
. کلمات کلیدی با بازدهی کم را حذف کنید:
. کلماتی که نرخ کلیک کم داشتهاند.
. کلماتی که در هدفگیری مخاطبان خوب عمل نکردهاند.
. کلماتی که در ۲۸ روز impression نداشتهاند.
. تبلیغات:
. تبلیغات با بازدهی کم را شناسایی و حذف کنید:
. نرخ کلیک کم
. نرخ تبدیل کم
. عملکرد نامطلوب در گوگل آنالیتیکس
. قبل از حذف تبلیغات کمبازده، آنها را به مدت هفت روز pause کنید.
. حتما تبلیغات و صفحه فرود آنها مرتبط باشند.
۵. نکاتی که در پیگیری کارکرد کمپین باید در نظر بگیرید
. هر چیزی که برای شما مهم است را دنبال کنید. در تحلیل اطلاعات غرق نشوید!
. از سیستم auto-tagging گوگل ادز استفاده کنید.
. محدودیتهای سیستم conversion tracking گوگل ادز را هم در نظر بگیرید.
۶. قوانین طلایی نحوه تبلیغ در گوگل ادز
. هیچگاه اکانت گوگل ادز را به حال خود رها نکنید! مدیریت و پیگیری داشته باشید.
. هیچگاه تعداد زیادی از تغییرات را همزمان اعمال نکنید.
. همیشه در بازههای زمانی هفتروزه نتایج کمپین خود را در نظر بگیرید و مقایسه کنید.
۷. برونسپاری را فراموش نکنید
. مدیریت تبلیغات در گوگل خود را به شرکت متخصص و معتبر در این زمینه بسپارید.
. شرکتهای متخصص تبلیغ در گوگل ، همه جنبههای کمپین شما را مدیریت میکنند و با نحوه تبلیغ در گوگل کاملا آشنا هستند.
. با این کار در زمان خود صرفهجویی میکنید و میتوانید تمرکز خود را به کسبوکارتان معطوف کنید تا تبلیغات در گوگل.
. از آنجایی که آژانسهای تخصصی تبلیغات در گوگل با روشهای مدیریت هزینه تبلیغ در گوگل آشنا هستند، میتوانند باعث صرفهجویی در منابع مالی شما شوند. دورههای آموزشی دیجیتال مارکتینگ
. با این کار، نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.
برای سفارش تبلیغات گوگلی و بهرهگیری از متخصصان این حوزه، یک مشاوره رایگان در این زمینه را مهمان افراک باشید!
منبع: جهان نیوز
- ۰۰/۰۸/۰۳